مزه حضور

استاندارد
غزلیات سعدی را به دست گرفتم. بر خلاف همیشه که حس گرمی از دستم شروع می شد و تو بدنم پخش می شد،  اینبار هیچ حسی ایجاد نشد. رفتم سراغ عکسها. به آنها نگاه کردم، هیچ حسی نبود. نه گرمایی، نه رنجی، نه تپش قلبی،…

مدتها بود فکر میکردم اگر همچین لحظه ای برسد از خوشحالی به آسمان خواهم پرید. اما بر خلاف تصورم، ساکت نشستم و غمگین به عکسها نگاه کردم. قلبم پر شد از غم و تاسف. از مرگ رنجی که می کشیدم غمگین نبودم، زیرا که اعتقادی به این رنج نداشتم. بلکه غمگین از دست دادن حس دیگری بودم.

من بر خلاف ظاهر اجتماعی ام، شخصیت انسان گریزی دارم. مهمانی نمی روم، پارتی اصلا برام معنی ندارد. فقط در جایی حضور پیدا می کنم که کار یا حرف مفیدی در جریان باشه یا زده بشه. از بخش بزرگی از فامیل بریده ام و دلم را به چند تا دوست پراکنده، مطالعه و یک سری فعالیت های مادی و معنوی خوش کرده ام. در عین حال آدم هوسرانی هستم که مثل یک آشپز خوش اشتها به شدت به مزه حضور دوستانم وسواس دارم. دوستانی را انتخاب می کنم که زندگی ام را خوش طعم تر می کنند.

امروز بر مرگ مزه حضور این دوست گریستم. مزه حضورش را چند لحظه کوتاه پیش از آمدن آن رنج تاریخی چشیده بودم. لحظه ای که فقط من بودم و او و دوستی محض. می دانم که صبح های بسیاری به یاد مزه حضورش بیدار خواهم شد، و البته شبهای بسیاری خواهم گریست. چه حیف که دوستی برای برخی هیچ معنی ندارد. چه حیف که برخی یا صفر هستند یا یک. یا می خواهند با تو باشند یا اصلا نباشند. چه حیف…

لیالی،
پ.ن.
دوست وفادار عشقش را از دست داده ! ای وای! ای وای! دیگه غم خواری نداری؟
دوست نجیب، دوستش مریضه! غمگینه! داره افسرده میشه! برای نسی دعا کنید!
دستم از کمک خالیه!
به حضرت دوست سلام میکنم، باشد که هوای رفقا را داشته باشند!
پاسخی بگذارید

