قابهای خالی

استاندارد
تو باد بودی
که هر کجا پا گذاشتم پیش از من رفته بودی

نه اسب نه افساری به دست دارم
هرچه می دوم بیشتر نمی یابمت

به دستانم می نگرم نیستی
اشکهایم نوازش تو را طلب می کنند
گریخته ای
و گوشهایم زمزمه هایت  را می خوانند
ساکتی

و آنگاه که از عرش به باور تو به زمین آمدم
همچون قابیل، بر قلبم دشنه ای فرو کردی

من از خودم بیرون نرفته ام
که به جایی رسیده باشم

فقط بر باد تکیه کردم
و سقوط، حق من است

کوتابلو؟ کجاست راه؟
با باور به تو، کجا رسیده ام؟

گذشته ام
می گذارم که بگذری

و قلب مرا با خود به قابهای خالی ببری
تا هر روز مرا بر تو فریاد بزنند

لیالی!

درون مایه برگرفته از
« فی البداهه»
علی عبدالرضایی
پاسخی بگذارید

