اگر آدم نبودم ……

استاندارد

اگر ماهی از یک سال بودم، تیر بودم تا به قلبت بشینم!

اگر روز هفته بودم، سه شنبه بودم تا …

اگر عدد بودم، ۱ بودم تا به صفر وجودت معنی بدم!

اگر جهت بودم، جنوب بودم تا همیشه پیش بچه هام می موندم! یا داغ باشم عین خلیج!

اگر همراه بودم، بالشت بودم تا سرت تو وجودم آروم بگیره!

اگر نوشیدنی بودم، قهوه تلخ بودم. تا هر روز من را بنوشی!

اگر گناه بودم، دروغ بودم، چون میدونم روزی ۱۰۰۰ بار به زبونت می اومدم!

اگر درخت بودم، بید مجنون می شدم تا هر لحظه به رقص بیام!

اگر میوه بودم، هندوانه می شدم تا تو گرمای تابستون خنکت کنم!

اگر گل بودم، شب بو می شدم تا شبهات را باهام تقسیم کنی.

اگر آب وهوا بودم، هوای خنک شبهای تابستون می شدم تا راحت تو وجودم نفس بکشی!

اگر رنگ بودم،رنگ مورد علاقه تو بودم!

اگر صدا بودم ، صدای لالایی بودم، تا همه بچه ها با شنیدنم به خواب بروند.

اگر صدا بودم صدای فریاد بودم تا از حلقوم هر معترضی در بیام.

اگر صدا بودم، صدای استاد بودم که تورو دیوونه میکنه!

اگر ساز بودم، سه تار بودم، فقط تو میدونی چرا؟

اگر کتاب بودم، غزلیات سعدی بودم.

اگر عضوی از بدن بودم، ریه بودم!

اگر جمله بودم، همراه شو عزیز می شدم. چی بیشتر از این هم صدایی می یاره؟

اگر شعر بودم، شعر نو بودم. اشعار نیما، براهنی یا الهی!

اگر بخشی از طبیعت بودم ماه بودم! تا شب در بیام و تو رو دید بزنم!

اگر یک حس بودم. امید بودم، تا تو وجودت می دمیدم و از کرختی درت می آوردم.

اگر پرنده بودم، ققنوس بودم تا در این آتش می سوختم و دوباره زاده می شدم.

اگر فعل بودم، رفتن بودم، تا بدونی در هر حالی من می رفتم؛ مگر در دوستی!

یک پاسخ »

پاسخی بگذارید

