رنجی که می کشم !

استاندارد

 

به عنوان یک ایده آلیست که همیشه به سمت مدینه فاضله حرکت کرده نمی دونم که کی از پا در میام! حقایق این دنیا خیلی از دنیای ایده ال من فاصله دارد! حتی جسمم هم توان کشیدن توقعات روحم را ندارد. از دیدن آدمهای واقع گرا که خودشون را با شرایط وفق می دن متعجب می شم. سخته وقتی به خاطر درست زندگی کردن پا بر خوشیهات و خواسته هات می زاری! پیرتر که میشی از خودت می پرسی ارزش داشت این همه رنج بکشم؟ و آرزو میکنی ای کاش می فهمیدی که اگر راه دیگر را انتخاب می کردی چه می شد؟

 

همه می گن کاش دوباره به دنیا بیایم، اونوقت حتما بهتر زندگی می کنم. اما من می گم کاش تو همون یکبار فرصت می کردیم انتخابامون رو زندگی کنیم و اصلاح کنیم.

 

لیالی

کتاب پیشنهادی: بار هستی نوشته میلان کوندرا

یک پاسخ »

  1. لیالی والا مقام، سلام و سلامتی بر تو باد

    حقیقت، ایده آلیزم، خوشی و ناخوشی، درست و نادرست همه مفاهیمی استند که تفسیر و تعبیر آن از دید هر زنده جانی شاید متفاوت باشد. مثلن برای یک حلزون دریک روز بارانی شاید خوشترین لحظه زندگی اش این باشد که از میان رهگذران بی تفاوتی که هر آن ممکن له اش کنند کسی با قلب و دست مهربانی از زمین با محبت بلندش کرده و در جایی امن گذاشته و زندگی دوباره ببخشدش. برای صاحب این دست و قلب مهربان این عمل نیک میتواند سبب خوشی قلبی گردد و زندگی برایش زیبا بنماید.

    لیالی گرانمایه،

    آنچه را گفته ای حس میکنم. کتاب پیشنهادی تان از کتاب هاییست که واقعن ارزش خوندن را دارد. حتمن میخونم و چه خوب میشد اگه ادم میتونست کنار آبی و در ننویی غنوده و در سایه روح فزایی این کتاب را در کنار دوستی هم ذوق بخونه.

    کنار آشیان تو من آشیانه میکنم
    فضای آشیانه را پر از ترانه میکنم
    کسی سوال میکند، برای چه تو زنده ای؟
    و من برای » زندگی» ترا بهانه میکنم

    پدرود

    • سلامی گرمتر نثار خواننده ای چون شما،
      سپاس از پاسختون.

      به نظرم صحبت همون تفاوتی است که شما میگید. اینکه من چه راهی انتخاب میکنم بر می گرده به نوع نگاهم. من مثل خیلی از آدمهای ایده ال گرا، با ایده هایم زندگی میکنم. باور دارم که برای زندگی خوب داشتن باید تلاش کرد. برای داشتن جامعه خوب، همسر خوب، فرزند خوب، خانواده خوب و دوست خوب و … باید زحمت کشید. می بینم که خیلیهای دیگه این نیستند. راحترین و خوشترین راه رو انتخاب میکنند. اینجاست که بر می گردم به صحبت اولم.

      در مورد کتاب هم موافقم، حقیقتا صحنه زیبایی آفریدید.
      خوش و پاینده باشید

پاسخی بگذارید

